Är de rätt att hänga ut sexförbrytare?

Idag vaknade jag klockan 09.35, hör och häpna! Som vanligt skulle min dag bli så lång om jag gick upp så jag tänkte att jag skulle ligga och dra mig till klockan 10. Vad tror ni händer? jo jag somnar om!! Och vaknade klockan 11.
När jag satte mig vid datorn och kollade runt hittade jag en sida där man kan se var sexförbrytare bor vad de begått för brott och hur de utfört de. Jag kunde ju så klart inte hålla mig från att inte läsa. Fick lite blandade känslor, är de rätt att hänga ut personer som begått ett brott? Jag förstår ju ifall de händer flera gånger att de kan vara nödvändigt eftersom den här personen förmodligen aldrig kommer bli frisk och då måste ses som en fara för samhället.


Hur som helst fanns de ingen sexförbrytare som bodde i min närhet enligt sidan som är relativt ny men därimot fanns de en med som bor i Akalla och som nu sitter häktad för sexuellt utnyttjande av underårig ett år framöver, så om ett år mina vänner från the west side får ni kanske hålla lite extra koll över axeln när ni går från tunnelbanan!

För att påpeka kände jag igen killen direkt och tänkte att jag måste ha sätt honom på tunnelbanan, sedan ser jag att han är aktiv i miljöpartiet och får en känsla av att jag har sätt honom på Tv runt valrörelsen. Mycket riktigt han har varit både aktiv inom kommunfullmäktige och i andra saker. De är tråkigt när politiker är i tjänst eller efter en tjänst gör sånna här saker, jag tycker att de avspeglar lite grann vilken politik som egentligen står för.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Jag tycker det är helt jätte jätte jätte fel att hänga ut folk sådär. Samma sak som när man låste fast förbrytare på gatan på medeltiden så att man kunde kasta saker på dem. Borde inte samhället ha gått vidare från sådana föråldrade straff?



Skär av kuken på dem som upprepade gånger utför sexuella brott så dom får pissa genom ett rör resten av livet istället. Borde avskräcka de flesta.

2008-12-12 @ 18:23:19
URL: http://jostor.se/vichle
Postat av: My Karlsson

Absolut.. När kan du???

Känns verkligen som en bra idé!!

Massa Kramar!

2008-12-15 @ 09:19:24
URL: http://myyysis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0