Bli vän med dina fördommar.

En vän och jag satt och disskuterade här om dagen då han plötisgt sa
- Linda du vet att du har väldigt mycket fördommar. De är inte bra för dig.
Jag svarade:
-BAH! vad snackar du om, jag har väll inte så mycket fördommar?

Efter lite disskution så tyckte han att jag borde prova på att bemöta mina fördommar på ett mer positivt sätt för att han trodde att jag skulle känna mig som en friare människa. Så detta ska jag försöka jobba med i följande vecka! 

1. Inte ha fördommar om personer som gått i gymnasiet i tre år men ändå inte klarat de med fullständigt slutbetyg......
2. Inte ha fördommar om personer som använder knark...
3. Inte ha fördommar om feta människor som skyller deras fetma på samhället.
4. Inte ha fördommar om att killar är svin.
5. Inte ha fördommar om att personer blir föräldrar som inte borde bli de.
6. Inte ha fördommar om att små 15åringar ligger runt med allt och alla.
7. Inte ha fördommar om Upplands Väsby
8. Inte ha fördommar om tjejer vars högsta dröm är att  vara med i moore.
9. Inte ha fördommar till allmänt efterblivna människor. Typ sånna som är 25 men 15 i skallen.
10.Inte ha fördommar mot föräldrar som inte verkar ha någon kostlära när de gäller att ge sina barn mat.
11.Inte ha fördommar om människor som hindrar sig se omvärlden.

så det var en del..... Nu får vi se om jag har lärt mig acceptera något av följande tills nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0