Dagens middag.

Pluggade hemma idag, därmed blev de ingen rutt till affären för att köpa grejjer till pajen. Istället gjorde jag dinkelpasta med alger i med köttfärsås och parmesan. Till serverades vanlig grönsalad för den nyttige.



Recept på  min köttfärsås:

Köttfärs 600-700gr
Lök 2st normalstora
Tomatsås med smak av rostad vitlök 200gr
2dl Creamfraiche
1dl ketchup
1st köttbuljong
Vitpeppar, cayennepeppar, svartpeppar

Stek löken och köttfärsen tillsammans sen är de bara att ha i resten av grejjerna. Servera till pasta av vilket slag som helst beroende på hur nyttig du vill vara haha.Bör tilläggas att de jag räknat på är för många portioner.

Som ni förstår så har jag inte mycket till liv på dagarna därför är matlagningen dagens höjdpunkt haha. I morgon blire skola för hela slanten jag ska nämligen befinna mig i inom de området hela dagen och kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0