Fiskpaj recept.

Idag har jag pluggat fyra intensiva timmar i sträck. I morgon ska jag plugga fyra intensiva timmar igen i sträck igen! Mitt mål den här veckan är att få klart min nya bok "Kvinnoarbete i Europa 1789-1950". Japp den är så rolig som den låter haha. Efter det ska jag nog gå och köpa mig lite stuffs till en otroligt god paj jag tillverkade för två veckor sedan!!Recept kommer nedan.




Paj:

Pajdeg egen gjord eller köpt.

Crabbsticks 6st
Räkor 200-300gr
Kräftstjärtar 200-300gr

100gr ost
Creamfrachie 5dl
Dill 150gr

Gör så här: Peta ut degen i en form, blanda creamfrachie och dill och bred ut ett tunt lager över pajbotten. Skär sedan crabbsticksen i mindre bitare(ca 4 av varje) och placera ut dem tillsammans med skaldjuren över hela pajen. Häll sedan på resten av creamfrachieröran och strö sedan över osten. Låt stå i Ugnen typ 20 min på 180-200grader eller tills osten börjar se brun ut. Servera med citron.

Okej jag vette fan varför texten blir lila och understruken, och egentligen är de mickans recept så de är henne ni ska ge beröm inte mig. men skit samma! Jävligt god och jävligt onyttig! Jag lovar att komma med lite nyttigare mat altenativ till er som vill snåla in på kolestrålet och sockret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0