Stolt.

Idag kände jag mig stolt. Efter min mini deprission på morgonen bestämde jag mig för att göra något åt de. Så jag gick ut och sprang 3km innan födaintag. Sedan duschade jag och gjorde ansiktsmask. Där efter åt jag en kombinerat frukost/lunch bestående av:

-Smoothie, gjord på hallon,blåbär,havtorn, jordgubbar och lite jucie
-Lax med lite färskost med smak av grekis vitlök ovan tillsammans med bulgur.

Efter det var tanken att jag skulle plugga matte, det gick mindre bra. Så jag gick istället och köpte hem lite grejjer för att mixtra ihop min egen sallad av.
-Kyckling,bulgur,rödlök,grönsalad,paprika,gurka,riven vitkål, rivna morötter och fetaost.

I morgon ska jag ta tag i allt plugg jag hamnat efter i. Efter de ska jag träna på gymmet och sedan möta min pojkvän. De kommer bli kul :)

Kommentarer
Postat av: Alma :)

Okej, jag har undrat länge nog: Vad är havtorn?! ^^

2008-10-28 @ 09:25:46
URL: http://frokenjohanson.blogg.se/
Postat av: Den allmänbildande Rullgardina

Havtorn:

orangefärgade bär med en diameter av sex–nio millimeter, som är mjuka och saftiga och rika på C-vitamin. En del sorter innehåller också mycket A-vitamin och E-vitamin. Av bären kan man bland annat göra saft. Havtorn är förmodligen det av alla jordens bär som innehåller flest vitaminer i stor mängd.(wikipedia)



Fövrigt är buskarna sällsynta i Sverie men finns efter kusten på vissa ställen t.ex där min farmor bor. Förmodligen har bären blåst i land från öster eller kommit med första världskriget och slagit rot. I finland åt man havtorn under krigen för att få i sig vitaminer.

2008-10-28 @ 11:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0