Teknologist revolution!

Idag mina vänner! Har jag gjort ett stort steg i min teknologiska utveckling, ni hörde rätt. Jag har nämligen lärt mig hur man kan föra över bilder från mobilen till datorn och detta kan liknas vid en revolution! så här nedan kommer en liten provbild på min lasange jag tillverkade i tisdags.




Detta har jag i min lasange:

Köttfärs ca 500gr
Tomatsås med smak av vitlök ca 400g
1st köttbuljong.
peppar,vitpeppar.

Bechamelsås:
1 liter mjölk
1dl mjöl
100gr mozarellaost
Vitpeppar, svarpeppar,salt,cayennepeppar,vitlöspulver.

Gör följande:
Blanda mjölk och mjöl och rör om tills de börjar koka, ta bort kastrullen och häll i osten och kryddorna.
Stek köttfärsen och ha i kryddorna ta sedan 1glad vatten och häll i pannan. 
Tillsätt köttbuljongen och sedan tomatsåsen, rör om.
Lägg sedan ut lasangeplattorna i en form, jag brukar ta dubbla lager längst ned .
 Häll på lite sås så de täcker plattorna ta sen köttfärs och gör så många lager de räcker till.
Jag hade även i färsk spenat mellan platterna för att verka lite nyttig samt till. Jävligt onyttigt men gott!

Smaklig måltid. er tillgivne vän/ Rullgardina



Kommentarer
Postat av: Alma :)

Oh! Mycket fyndigt Lindie, sånna här recept vill jag ha ofta ;D

2008-10-02 @ 17:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0