Blondinbella och jag har inte samma uppfostran.

I torsdags läste jag något mycket roligt inlägg nämligen hurvida Blondinbella druckit vin till maten tillsammans med sina föräldrar och att detta har relaterat till att hon inte super lika mycket som alla andra. Det roliga var att av något f.d inlägg av henne tyvär kan jag inte hålla koll på vilket beskriver hon hennes 15års liv där hon och hennes kompisar söp sig redlösa på fest 3ggr i veckan. Detta liv hon beskriver var ett liv som hon levde för två år sedan och eftersom hennes föräldrar började bjuda sin 16-åriga eller var de kanske 15-åriga barn? på alkohol och visade att de var acceptabelt att dricka så har hon fått en mognare relation till de.(?)

Visst har man själv haft en och annan fylla men alltid någonstans i mitt bakhuvud har mina föräldrars konservativa åsikter till alkohol funnits och gjort att jag i många fall tänkt till när jag dricker. Unga super inte mer för att deras föräldrar inte bjuder på alkohol så där blondinbella spricker din teori. Även ifall de barn som  blir bjudna på alkohol vågar tala om för deras föräldrar att de dricker på fest mm är inte föräldrarna en hjälpande hand ifall alkoholens konsekvenser slår till när de ligger hemma och sover. Vem är det som bär ansvaret då ens 16-åring ligger däckad och förgiftad av alkohol? Den som introducerade alkohol som ett Okej eller den som satt regler för att alkohol inte är okej så länge föräldrarna bestämmer?


(guuuud detta borde jag sända in till svd, jag skulle skriva sååååååååå bra insändare)

Kommentarer
Postat av: Viktor

Har aldrig förstått mig på folk som tänker sådär. Vet att jag alltid var rädd att mina föräldrar skulle komma på mig så jag tog det lugnt om jag skulle träffa dom när jag kom hem.

2008-09-08 @ 06:55:31
URL: http://jostor.se/vichle
Postat av: M

I ena fallet är de vel förälderna och i andra så är de vel barnet

2008-09-08 @ 11:50:39
Postat av: M

och i tredje så är de vel kuken

2008-09-10 @ 19:33:31
Postat av: Er Rullgardina Von anks.....

Till M: HAHAHHAAHAHAHAH jag dööööööör de där förlängde verkligen mitt sjuka liv.......

2008-09-11 @ 23:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0