Lite ändringar..

Idag var jag på en sk. introduktionskurs i matte C mitt ehm, inte speciellt favoriserade ämne! Hur som helst fick vi lite papper och information vad vi ska göra denna vecka. Min inställning när jag kom in var att detta skulle bli en svettig start och många tårar skulle fällas men slutade med att jag skrattadehögt inom mig när jag fick veta att de vi ska göra i 50 timmar framöver är att skriva vår egen studieplanering, köpa en mattebok och svara på lite onödiga frågor här kommer följande frågor som jag ska besvara på 50 timmar. haha


Moment 1 - Målformulering

Fundera över och skriv ner dina kortsiktiga och långsiktiga mål:


•   Vad har du för långsiktiga mål med dina studier? (tex att byta jobb, komma in på högskola  etc....)

•   Vad har du för mål med de kurser du sökt? (tex betygsmål....)

Moment 2 - Studieplan samt Veckoplanering

  •  Fundera över vilken studietakt du vill läsa på och ta kontakt med din kontaktperson om du vill förändra något i din Studieplan.

•  Skriv ut eller skriv av planeringen under "Min information/visa inlämningsdatum" som visar då dina inlämningsuppgifter ska vara inlämnade (dina deadlines) och anteckna dessa i din almanacka.

OBS! Det är väldigt viktigt att du kan hålla dessa tider.

•  Gör en "veckoplanering / skolschema" (månd - sönd) för vilka dagar och tider du kommer att studera och avsätt hellre mer tid än du tror att du behöver så att du har lite marginal.

Moment 3 - Arbetsmiljö/Ergonomi

Besvara följande frågor med hjälp av information på Internet: http://www.av.se/temasidor/skolweb/


•   Beskriv en bra arbetsställning (stolens inställning etc)?

•   Vad bör du tänka på vad gäller belysning?

•   Vilka ergonomiska hjälpmedel finns och vilka kan vara bra för dig?

•   Vilka fördelar kan du se med arbetsmiljön/Ergonomin när du studerar på distans?

Moment 4 - Distansstudier

Besvara följande frågor:


Vilka fördelar resp problem ser du med distansstudier?

Hur kan du göra för att lyckas med dina distansstudier?


Detta tog mig inte mer än 15min hahah jag måste missuppfattat uppgiften eller något om inte annat har jag ju fixat en veckas plugg på 15min hahah.

Nu kom min mami med sushi till mig adios!


Kommentarer
Postat av: Viktor

ååh sushi! ge mig!

2008-09-01 @ 22:54:54
URL: http://jostor.se/vichle

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0